středa 20. září 2017

Měsíční shrnutí – srpen

Všechny vás moc zdravím :)

Konečně jsem se dopracovala k sepsání měsíčního shrnutí za srpen. Vždycky si říkám, času je dost, a potom ho píšu až skoro na konci dalšího měsíce. No, co nadělám, to je to mé věčné odkládání :)

V srpnu jsem toho opravdu moc nepřečetla, protože jsme byli na dovolené a tam já prostě nečtu. Nedokážu se soustředit, myšlenky mi utíkají, takže nemá cenu to lámat.

Takže jsem dočetla rozečtenou Lizuchu od Lenky Juráčkové, přečetla Poháry touhy od Markéty Harasimové, Zmizelého od C. L. Taylor a rozečetla Dopisy, které nikdo nečetl od Iony Grey.


Lizucha se mi moc líbila, přestože by knize prospělo, kdyby byla propracovanější, delší. Ovšem autorčin květnatý jazyk si mě získal. Hodnotila jsem 80% a recenzi najdete zde

Anotace:
Devadesátiletá Lída trpící Alzheimerovou chorobou tráví stále stejné dny v domově důchodců. Zapomněla na všechno a na všechny, uzavřela se. Ve snech se jí však odkrývají spodní vody a vracejí vzpomínky na dětství, na totální nasazení v Německu, na muže, který ji z Reichu odvedl do Československa. Když už to vypadá, že koloběh Lídina současného života nemůže rozsvítit nic hezkého, a hlavně nikdo blízký, objeví se u ní patnáctiletá Eva s kamarádkou Káťou a tajemným herbářem nalezeným v opuštěném domě...

Poháry touhy je příjemná, oddechová knížka, která se četla dobře, ale až tak úplně mě nenadchla. Hodnotila jsem 77% a recenzi si můžete přečíst zde.

Anotace:
Violina minulost je opředena tajemstvím – její matka odmítá mluvit o rodině zemřelého otce. První střípky pravdy tak Viola nečekaně odhalí až ve chvíli, kdy se jako dospělá ocitá na dramatické životní křižovatce. Východisko z těžké situace vidí v nečekané závěti svého dědečka, o jehož existenci neměla ponětí. Do klína jí spadly vzácné vinohrady, ale také polorozbořený vinný sklep. Třebaže o vinařském řemesle nic neví, rozhodne se Viola z ruin vybudovat nové vinařství a navázat na rodinnou tradici. Střetne se s řadou překážek a předsudků, nepřízní osudu i lidskou zákeřností. Zažívá žhavá erotická vzplanutí a poznává odvrácenou tvář lásky, ale také skutečné přátelství. Na scéně se však objevuje chladnokrevný násilník zaměřený na mladé ženy a Viola se ocitá v jeho hledáčku. Jako mrazivé poselství ze záhrobí se jí navíc začíná zjevovat duch zesnulého dědy s tajemnými vzkazy, které je potřeba rozluštit. Nad Violou se postupně stahují temné mraky a začíná jí hrozit smrtelné nebezpečí… Ponořte se do napínavého příběhu plného emocí, dráždivé erotiky, tajemna i nečekaných zvratů…

Zmizelý mě naopak nadchl, s touto knížkou jsem byla maximálně spokojená a určitě doporučuji. Hodnotila jsem 93% a recenzi najdete zde.

Anotace:
Pouto mezi matkou a dítětem je neprolomitelné. Co když ale matka cosi děsivého skrývá? Čtrnáctiletý Billy uprostřed noci záhadně zmizel z domu. Každý člen rodiny to klade za vinu sobě samému. Wilkinsonovi jsou zkrátka tajnůstkáři, a tak nění divu, že trvá celý rok, než díky veřejné prosbě o pomoc začne vyvstávat na povrch děsivá pravda. Billyho matka Claire je na pokraji šílenství. V podivném stavu mysli se ocitá v omšelých hotelových pokojích nebo bloumá neznámými ulicemi, aniž by tušila, jak se tam vlastně dostala. V její kabelce se objeví předměty, které nikdy předtím neviděla. Claire ztrácí vědomí vlastní identity. Když se to stane poprvé, lékař to připisuje neobvykle silné reakci na stres. Když se ale jednoho dne Claire probudí s krví na rukách, nikdo nechápe, jak se to mohlo stát. A nejméně ze všech tomu rozumí právě Claire...

Dopisy, které nikdo nečetl mám samozřejmě už dočtené. Recenzi najdete na blogu snad brzy, až bude schválená v Literární kavárně na Buxu, pro kterou jsem ji psala. Knížka je úžasná a doporučuji. Hodnotím 95%.

Anotace:
Píše se rok 1943 a v nálety zničeném Londýně se setkávají dva mladí lidé: nešťastně vdaná Stella a pilot amerického letectva Dan. Ve dnech, kdy si nikdo není jistý tím, co bude zítra, se do sebe bezhlavě zamilují. Chvíle, kdy spolu mohou být šťastní, však trvají jen krátce. Dan odchází bojovat, ale slibuje, že se pro Stellu po válce vrátí. O sedmdesát let později vhazuje Dan do schránky poslední dopis. Jeden z mnoha, který Stelle poslal na adresu místa, kde spolu měli po válce začít žít, a na které mu nikdy neodpověděla. Otevírá ho však Jess, mladá dívka, která v opuštěném domě hledá úkryt před svým násilnickým přítelem. Když si přečte Danovy nádherné dopisy, rozhodne se, že se ho pokusí vyhledat a pomůže mu jeho ztracenou lásku najít…

Největší TOPka měsíce asi zas nebude jedna, protože Zmizelý i Dopisy, které nikdo nečetl pro mě byly obě výborné. Nejslabší knihou bych označila asi Poháry touhy. Ovšem tentokrát bych vyzdvihla obálku, protože Dopisy, které nikdo nečetl, mají obálku naprosto božskou.

A jdeme na nové přírůstky. Jelikož nás v říjnu nebo v listopadu čeká stěhování, spoustu knih už jsem uložila do krabic. Tudíž vám fotky přírůstků zkopíruji z rozbalovaček. V srpnu jsem si nasyslila 18 nových knih. No jo, zásoby, no. Ale teď začneme splácet hypotéku, takže budu ráda za ty nasyslené hromádky ☻


Takže toto jsou moje nové přírůstky za měsíc srpen. Nejvíc knih jsem ulovila na Buxu, kde probíhala akce slevy s nakladateli a vyhmátla jsem zrovna skvělé akce s Euromedií. Dále jde o knihy z Levných knih, jednu jsem ulovila u Dobrovského (Za zavřenými dveřmi), dvě jsem dostala k narozeninám (Vůně jasmínu a P.S.) a čtyři jsou recenzní výtisky (Dítě soumraku, Dopisy, které nikdo nečetl, Tichá modlitba a Pochopíš, až budeš velká).




Takže to je moje celé měsíční, srpnové shrnutí. Napište mi, jestli vás některá z knih zaujala, kolik knih jste v srpnu přečetli, kolik nových jste si dopřáli a prostě všechno mi napište, co budete mít na srdci.

Vaše Šárka ♥

14 komentářů:

  1. Lizuchu jsem si take precetla v lete , a Muzeum prazvlastnich veci, ktere jsem si take poridila v LK na mne teprve ceka :-)Hezke kousky Sarko, a preji pohodove stehovani bez stresu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dopisy, které nikdo nečetl vypadají naprosto úžasně. :) Jinak koukám, že nových knih je zase pořádná hromádka... :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Za zavřenými dveřmi jsem si taky pořídila a jsem na knihu zvědavá, tak snad se tobě i mě bude líbit :-)

    A hromádky se vždycky hodí, když člověka čeká období, kdy je přednější platit něco jiného. Tak snad budeš mít i tak občas možnost si něco za vlastní pořídit. Přinejhorším jsou tu zde pořád ty recenzní výtisky no ne? :))

    Měj se hezky. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, čeká nás splácení hypotéky, tak zásobičky budou dobré. A že mám zásobičky nemalé. Takže mám vystaráno na dlouhou dobu, i kdyby recenzáčky nebyly :)) na Za zavř. dveřmi jsem taky moc zvědavá, tak ať se nám líbí :)

      Vymazat
  4. Parádní shrnutí, přírůstků je jako vždy požehnaně :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné shrnutí, Šári. Lizuchu mám doma nějaký čas a hodně mě na ní lákáš. A taky na Dopisy, ty si díky Tobě určitě pořídím :) A jsem zvědavá na Za zavřenými dveřmi.
    Přeju, ať jde stěhování jako po másle a ať se i s hypotékou vždy najde něco málo na další knižní sysleníčko :))
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥